TRENING REDUKCJI STRESU - MBSR 2018

Zapraszamy na 8 tygodniowy oryginalny Trening Redukcji Stresu - MBSR w Bydgoszczy. Styczeń-marzec 2018 r.

Stres jest stałym elementem życia. Nie unikniesz go, ale możesz go kontrolować, by zadbać o swoje zdrowie. Umysł, emocje i ciało – to są obszary, które warto objąć uwagą, by mieć wpływ na samopoczucie psychofizyczne. Im większy stres, tym większa potrzeba samoświadomości i samoregulacji. MBSR jest naukowo potwierdzoną metodą radzenia sobie ze stresem. Trening uważności Mindfulness buduje poczucie stabilności, sprawczości i pozwala uniknąć wypalenia zawodowego i narastania frustracji. Pomaga też mierzyć się z wyzwaniami dnia codziennego: pośpiechem, wielozadaniowością, czy presją doskonałości. Uczy świadomie zarządzać energią w sytuacjach kryzysowych oraz monitorować jej stan w każdej chwili poprzez szybką i skuteczną regenerację opartą na oddechu - najprostszym narzędziu dbania o własny spokój, siłę wewnętrzną i równowagę.

Korzyści z udziału w kursie MBSR - Mindfulness Based Stress Reduction

  • redukcja stresu w życiu osobistym/zawodowym
  • złagodzenie objawów psychosomatycznych związanych ze stresem – bezsenność, migreny, zmęczenie, nadciśnienie i inne
  • lepsze radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • lepsze radzenie sobie z uporczywymi myślami, niepokojem i zamartwianiem się
  • rozwinięcie umiejętności pełnego skupienia się, która zwiększa efektywność pracy oraz nauki
  • odzyskanie równowagi wewnętrznejoraz dobrego samopoczucia
  • zwiększenie pewności siebie i samoakceptacji

Program redukcji stresu MBSR został opracowany w 1979 r. w Klinice Redukcji Stresu na Uniwersytecie Medycznym w Massachusetts w USA przez neurobiologa prof. Jona Kabat Zinna.  Obecnie w formie ustandaryzowanej stosowany jest w kilkuset ośrodkach medycznych na świecie. Korzysta z niego także biznes, edukacja, sport, a nawet sektor wojskowy. Stale prowadzone i publikowane są badania naukowe dowodzące skuteczności programu MBSR w obszarach rozwoju zawodowego, społecznego i osobistego.

Struktura programu MBSR

  • indywidualna konsultacja wstępna z nauczycielem prowadzącym kurs MBSR
  • 8 cotygodniowych spotkań grupowych (grupa do 12 osób), trwających każde po 2,5 h
  • jeden całodniowy trening uważności (sobota lub niedziela)
  • 45 – 60 minut codziennej pracy własnej w trakcie trwania kursu (z wykorzystaniem otrzymanych materiałów szkoleniowych oraz nagrań audio)


Cena 980 zł (32h zajęć)                                        
Miejsce: Centrum Zdrowia Araszkiewicz"Łaźnia Miejska", Bydgoszcz ul. ks. I. Skorupki 2

Bezpłatne spotkanie informacyjne przed rozpoczęciem kursu - środa 10.01.2018 w godz. 18.00-19.30 
Przyjdź, by dowiedzieć się więcej o genezie Mindfulness, wynikach badań naukowych i efektach programu.

Zapisy i informacje: dorotawojtczak@wp.pl, tel. 605 26 77 27

Prowadzenie: Dorota Wojtczak – certyfikowany nauczyciel MBSR, psycholog zarządzania, coach, trener komunikacji interpersonalnej i mediator NVC  więcej o mnie na www.myway-eu.pl

Skuteczność Treningu Redukcji Stresu MBSR potwierdzają badania naukowe

  • Spadek poziomu lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania i poirytowania
  • Zmniejszenie poziomu kortyzolu we krwi
  • Wzrost odporności psychofizycznej oraz wzmocnienie systemu odporności organizmu
  • Redukcja chronicznego bólu – zmniejszenie poziomu odczuwania bólu fizycznego
  • Poprawa nastroju i jakości życia w stanach chronicznego bólu (bóle dolnych części pleców, fibromialgia) oraz w takich zaburzeniach jak: zespół jelita drażliwego, stwardnienie rozsiane, nowotwory
  • Obniżenie ciśnienia krwi i ryzyka pojawienia się nadciśnienia – mniejsze ryzyko rozwoju chorób układu krążenia
  • Polepszenie pamięci i zwiększenie umiejętności koncentracji
  • Rozwój inteligencji emocjonalnej (pozytywny wpływ na neuroplastyczność i integrację struktur mózgu)
  • Zmniejszenie podatności na depresję i ryzyko nawrotów depresji (program MBCT oparty na uważności jest obecnie preferowanym sposobem leczenia depresji rekomendowanym przez Brytyjski Narodowy Instytut Zdrowia i Doskonałości Klinicznej)
  • Redukcja zachowań związanych z uzależnieniami

Kurs MBSR jest dla Ciebie

  • jeśli znalazłaś /-eś się w takim momencie swojego życia, gdzie zauważasz, że koniecznie i niezwłocznie potrzebujesz o siebie zadbać, by pojawił się spokój i powróciła wewnętrzna siła
  • jeśli po prostu chcesz na co dzień umiejętnie i systematycznie troszczyć się o harmonię i równowagę w życiu, by do takiej sytuacji nie dopuścić
  • jeśli pragniesz przeżyć piękną i głęboką przygodę rozwojową, nauczyć się świadomie i uważnie żyć – BYĆ W PEŁNI „TU I TERAZ”, COKOLWIEK SIĘ WYDARZA.

Zapraszamy serdecznie!